Met de camper door een muur van sneeuw. - Reisverslag uit Naddvik, Noorwegen van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu Met de camper door een muur van sneeuw. - Reisverslag uit Naddvik, Noorwegen van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu

Met de camper door een muur van sneeuw.

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Verina en Nico

10 Juni 2014 | Noorwegen, Naddvik

In de omgeving van Laerdal is van alles te beleven. Omdat het vandaag nog een zonnige dag zou zijn en de komende dagen waarschijnlijk niet hebben we besloten meerdere dingen in een dag te proppen. We zijn eerst door een enorm lange tunnel gereden. Maar liefst 24,5 km dwars door de rotsen. Er kwam dus geen eind aan. We kwamen uit bij Flam. Daar kon je met een trein naar boven tot 866 meter hoog. Een geweldige rit dwars door bergen en langs watervallen.
Met dezelfde trein weer terug en toen terug naar huis. Niet weer door de tunnel maar nu over die rotsen heen.

Deze rit werd door menigeen afgeraden omdat de weg niet geschikt is om elkaar te passeren. Maar omdat er ook een achteruit zit op de camper hebben wij besloten toch bovenlangs terug te rijden. En dat was niet onverdienstelijk. Adembenemende vergezichten en meters hoge sneeuwranden kwamen wij op onze weg tegen. En daar deden we het allemaal voor. Het was een spectaculaire rit en de enige bus die we tegen kwamen was net op een mooi uitzichtpunt. Geluk was dus met ons. Want achteruit rijden met de camper op een berg is wel is waar nog spectaculairder, maar rechts van mij werd er een al onwel met vooruit rijden. Dus gelukkig hoefde dit niet. Na een rit van anderhalf uur kwamen we weer veilig aan op onze camping.

Vanavond was het feestavond en stonden we stil bij de reisgenoten die tijdens deze reis jarig zouden zijn. Ook ik was dus het haasje. De jarigen zorgden voor de drank, en de rest voor het eten. Zo hadden we een gezamenlijk buffet met veel eten, drinken en lol.

Morgen maar eens rustig aan doen en voorbereiden op de volgende rit richting Bergen. Een beetje rust kan denk ik geen kwaad. Of zal ik dan toch de fiets weer van het rek halen. Statistisch gezien ben ik voorlopig niet aan de beurt om weer te vallen. Maar ja, je weet natuurlijk maar nooit.
Dat zien we morgen dan wel weer.