Het weerzien van Luxemburg stad - Reisverslag uit Luxemburg, Luxemburg van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu Het weerzien van Luxemburg stad - Reisverslag uit Luxemburg, Luxemburg van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu

Het weerzien van Luxemburg stad

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Verina en Nico

11 September 2014 | Luxemburg, Luxemburg

Vandaag redelijk vroeg vertrokken naar de hoofdstad van Luxemburg. Juist Luxemburg. Hier vertoefden we vorig jaar ook al eens een aantal dagen. En ook nog op dezelfde camping bij een pitbull dame die volgens mij vroeger bij de waffen SS gewerkt moet hebben. En vorig jaar reden we hier op een race en een camping fiets en crosten we toen door het stadspark van Luxemburg stad. En dat was toen al een geweldige ervaring. Vandaag dus niet anders. Nou hoewel, nu waren we op een racefiets en een elektrische fiets. En dat was wel wat anders. Want voor we het wisten stonden we in hartje Luxemburg. En omdat we vorig jaar een bakkie deden op een terrasje onder aan de stadswal, vond ma dat we dit nu weer moesten doen. Zo gezegd, zo gedaan. En op de terugweg kwamen we weer die beklimming tegen die ik vorig jaar tot halverwege bedwong. Ja niet zo maar 1, maar met een stijl stuk van maar liefst 18 procent. En ma vond, dat ik maar eens moest laten zien dat ik dat met mijn huidige gewicht nu makkelijk kon beklimmen. Dus maar gelijk doorgereden tot helemaal boven en via de achterkant van de berg terug gereden. Ja toen was ik inmiddels weer op adem. Maar in tegenstelling tot vorig jaar rijden we morgen niet naar huis, maar gaan we verder naar het zuiden, via Duitsland richting Zwitserland. Ik heb mijn oog laten vallen op het Zwitserse Montreux. Juist jongens, dat ligt inderdaad aan het meer van Genève. En daar wordt het dit weekend mooi weer, zeggen ze.
Nou we gaan het zien. Dus morgen wordt het adieu Luxemburg en herzlich willkommen in Deutsland. Wiedersehen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verina en Nico

We gaan dit jaar op reis naar Noorwegen. We gebruiken daar onze camper voor.

Actief sinds 17 Mei 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 15338

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2023 - 23 September 2023

Zijn die Vikingen wel echt zo stoer.

21 Augustus 2015 - 21 September 2015

Op zoek naar Jorge Bergoglio

08 September 2014 - 01 Oktober 2014

Najaar 2014

25 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Noorwegen 2014

Landen bezocht: