De trek naar het zuiden - Reisverslag uit Lieler, Luxemburg van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu De trek naar het zuiden - Reisverslag uit Lieler, Luxemburg van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu

De trek naar het zuiden

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Verina en Nico

08 September 2014 | Luxemburg, Lieler


Vandaag dan eindelijk vertrokken voor onze laatste trip van 2014. Op weg naar het zuiden. Waar heen precies weten we nog niet, als de zon er maar schijnt en het er behaaglijk is. Nou dan behoefden we niet verder dan Luxemburg. Zonnetje en 24 graden is warm zat, toch?

We staan op een camping in het plaatsje Lieler. Nooit van gehoord zeker. Nou wij ook niet. Maar vele Nederlanders wel. Want het is een camping waar bijna alleen maar Nederlands wordt gesproken.
Wij probeerden ons bij aankomst te melden bij de receptie. Maar die was dicht. Ja daar sta je dan. Een vriendelijke Nederlandse camping gast schoot ons te hulp. Hij wist te vertellen, dat de eigenaar op vakantie was en niet op zijn eigen camping. Maar er was wel tijdelijk een beheerder aangesteld. Maar.... Die was een daagje vrij. Op zijn advies de camper maar gewoon onder een boom gezet en wachten tot er iemand komt. En o ja, de code van de wifi is zomer2014. Ja daar was ik aan het begin van de herfst natuurlijk niet opgekomen.

Er waren volgens die vriendelijke meneer nog drie gasten op de camping. Wij waren het vierde gezin. Nou dan hebben we in ieder geval plek genoeg. Dus maar een mooie boom opgezocht tegenover het toilet gebouw, naast een stroompaal en een waterput. Ja veel meer hebben we niet nodig. Maar na een half uurtje bekroop me wel het gevoel dat ik toch iets miste. Een beetje aanspraak misschien. Dat zal het zijn.

Maar gelukkig nog voor ik heimwee kon krijgen kwam er een enorme tractor langs met allerlei maaigereedschap. Ja hoor, ook hier dus. Grrrr... Morgen dan toch maar verder naar het zuiden?We zullen zien.

De nachten kort, de dagen lang.
De ochtend vol met volgelzang
Het scherpe hoge zoemen van een mug!
dan denk je ja daar is ie dan
Dit wordt minstens een zomer van
Een eeuw maar lieve mensen o wat gaat dat vlug.

Tis hier nog echt wel vol op zomer
Een zomer die begon zowat in mei!
Ja dan"..............."...... Etc

En o ja, ik zal nooit meer iets negatiefs zeggen over camping Joly. Die is echt vele malen beter dan de trois frontieres, denk ik. Maar deze heeft wel Vier sterren. Dus....

  • 08 September 2014 - 18:45

    Leo:

    Joly is the bomb!

    P.s. valt het op dat ik weer als eerste reageer?????!!!

  • 08 September 2014 - 23:24

    Ineke:

    Moeders heeft er al weer een lekker middagdutje opzitten zie ik.... Enne solliciteert er hier iemand naar een niet nader te noemen klok?? @ Leo??

  • 09 September 2014 - 09:22

    Verina En Nico Tolenaars:

    @ Leo ja je was weer als eerste. Zijn altijd dezelfde natuurlijk
    @ Ineke, nog even in het kort de spelregels, wie het minste reageert erft de klok met origineel aankoop bewijs.

  • 09 September 2014 - 22:04

    Ineke:

    Aha, dan denk ik dat ik naar aanleiding van ál mijn reacties van de vorige vakantie toch aanspraak maak op die klok hoor ;-) (hoor ik daar al een een geldzak rinkelen $$$)

  • 10 September 2014 - 03:12

    Verina En Nico Tolenaars:

    Ik ben bang dat het toen nog niet beslist was.

  • 11 September 2014 - 00:21

    Michiel:

    Koek-koek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verina en Nico

We gaan dit jaar op reis naar Noorwegen. We gebruiken daar onze camper voor.

Actief sinds 17 Mei 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 15386

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2023 - 23 September 2023

Zijn die Vikingen wel echt zo stoer.

21 Augustus 2015 - 21 September 2015

Op zoek naar Jorge Bergoglio

08 September 2014 - 01 Oktober 2014

Najaar 2014

25 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Noorwegen 2014

Landen bezocht: