Indrukwekkende trollentour - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu Indrukwekkende trollentour - Reisverslag uit Åndalsnes, Noorwegen van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu

Indrukwekkende trollentour

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Verina en Nico

04 Juni 2014 | Noorwegen, Åndalsnes

Vandaag zelf een rondje uitgezocht om nog meer van Noorwegen te zien. En dat was er een om nooit te vergeten. Het was de zgn trollen route. Ja je verzint het niet. Met de camper de berg op met 11 haarspeldbochten, een brug over een waterval overgestoken, toen met een pontje over en toen door naar de volgende berg. Daarvandaan had je uitzicht over een fjord zoals op de foto die ik bij het verslag van de voorbereiding had gedaan. Werkelijk adembenemend. We zijn daar naar beneden gereden via diverse haarspeldbochten en daarna ingescheept op een schip dat ons door de fjord heen voer. Wat voelden we ons klein tussen al die mega rotsen. Daarna weer met een pontje over en weer terug die eerste berg over. Nou en bij de afdaling van die bergen werd het stil in de bus hoor. Ik had de WC rol al vast klaar gelegd maar ze dorst niet op te staan.

Naast al dit mooie maakte ik ook twee opmerkelijke momenten mee. Op die boten kan je allerlei soorten korting krijgen. Maar je moet er eigenlijk wel om vragen. Nu had ik niet zoveel redenen om er om te vragen. Maar bij de eerste boot stelde de man die kwam afrekenen dat ik vast wel pensionada was. Dat was dus ff slikken en knikken. Ja dat scheelde weer 100 kronen. Bij de volgende boot keek de man eens puzzelig naar de camper en brabbelde no more than six meters. En omdat ik in ieder geval niet wilde opscheppen over de lengte, schudde ik maar driftig met mijn hoofd. BAM, hier 170 kronen korting. En ook die had mijn rek met fietsen niet gezien. Ja eerlijkheid duurt het langst, maar een leugentje om bestwil levert ook wel eens wat op.

We hadden een deel van de dag ook eindelijk wat Noors weer. Druilerig en nat. Maar eer we weer terug de bergen over waren was het weer droog en nu zitten we weer in de zon.

Morgen wordt het weer wat warmer en zoeken we weer een nieuwe ronde uit. Dat zal in noordelijke richting zijn. Dat zal tevens het noordelijkste puntje zijn van onze reis. Vanaf vrijdag gaan we weer stukje bij beetje zuidwaarts. Op zoek naar de volgende mooie plaatsen. Het houdt maar niet op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verina en Nico

We gaan dit jaar op reis naar Noorwegen. We gebruiken daar onze camper voor.

Actief sinds 17 Mei 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 15389

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2023 - 23 September 2023

Zijn die Vikingen wel echt zo stoer.

21 Augustus 2015 - 21 September 2015

Op zoek naar Jorge Bergoglio

08 September 2014 - 01 Oktober 2014

Najaar 2014

25 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Noorwegen 2014

Landen bezocht: