The day after - Reisverslag uit Røldal, Noorwegen van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu The day after - Reisverslag uit Røldal, Noorwegen van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu

The day after

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Verina en Nico

15 Juni 2014 | Noorwegen, Røldal

Na het feestgedruis van vrijdag werden we zaterdag weer wakker in de echte wereld. Nog steeds tussen de bergen en veel Nederlanders durfden weer iets aan te trekken met oranje er in. Voorlopig loop je daar niet mee voor schut denk ik. Maar voor ons stond er weer een rit op het programma richting het zuiden naar Røldal. En het was weer een fantastische rit met grote plonzen water die plots uit de bergen vandaan komen. We overnachten op een camping tussen opnieuw enorme rotsen. Het blijft indrukwekkend. Eind van de middag toch maar weer de fiets van het rek afgehaald en weer eens een rondje geprobeerd.

Uiteindelijk kwam ik terecht op een geitenpad. Alleen liepen er geen geiten maar een hele horde schapen. Na weer een paar kilometer klimmen stopte de weg en reed ik een boeren erf op. Vier mensen zittend op een balkon stonden allen op. Ja zoiets hadden ze natuurlijk nog nooit gezien. Een walrus op een racefiets. Toch maar besloten om om te keren en een andere route te kiezen. En ook dat was weer mooi. Uiteindelijk weer heelhuids gearriveerd bij de camper. Het blijft een aparte ervaring, tussen die enorme reuzen op je fietsje. Maar wel leuk, als je tenminste overeind blijf. So did I!