Vrijdag de dertiende, een onvergetelijke dag. - Reisverslag uit Eidfjord, Noorwegen van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu Vrijdag de dertiende, een onvergetelijke dag. - Reisverslag uit Eidfjord, Noorwegen van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu

Vrijdag de dertiende, een onvergetelijke dag.

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Verina en Nico

13 Juni 2014 | Noorwegen, Eidfjord

Jarig zijn is natuurlijk jaarlijks een bijzondere gebeurtenis. Even stil staan bij het feit dat je weer een jaartje ouder bent geworden. Maar dat is helemaal bijzonder als je dan ook nog op vakantie bent in Noorwegen. Zo'n verjaardag vergeet je denk ik niet snel.

De dag begon hier wat somber. We zouden met een touringcar richting Bergen gaan en er was mooi weer voorspeld. Maar dat zag er heel anders uit. De donkere wolken van gisteren waren nog niet opgetrokken. Sterker nog, het regende zelfs zo nu en dan.
Toen bleek dat mijn wederhelft ook nog mijn verjaardag was vergeten (het was ook nog maar de 36 die ze mee mocht maken) zorgde dit voor extra somberheid. Maar niet lang getreurd, de andere reisgenoten kwam me zingend bij de camper ophalen om mee op reis te gaan naar Bergen. En eenmaal een half uurtje op stap, bleek ook de zon door te breken en beleefden we een zonnige verjaardag in Bergen.

Na met een treintje de berg op te zijn gegaan kregen we en schitterend beeld over deze geweldige stad. Man wat een uitzicht.
Om 4 uur weer terug met dus bus en op naar het gezamenlijk diner. En natuurlijk om 21.00 uur terug op de camping. Want dan zou ik mijn verjaardagskado krijgen. Namelijk een 3-1 overwinning op Spanje. Als dat maar goed komt.

Maar voor het voetballen begon werd ik ook nog verrast met een waar concert uitgevoerd door alle kleinkinderen. Ja bedenk het maar. En toen naar dat voetballen. Als mijn voorspelling eens waar zou mogen zijn, dan wordt dit echt een onvergetelijke dag in mijn leven. Maar dat is tie ook al zonder het voetballen, dat kan ik je verzekeren. En vanaf vandaag geloof ik niet meer in bijgeloof.