De trek naar het Noorden - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu De trek naar het Noorden - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu

De trek naar het Noorden

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Verina en Nico

01 Juni 2014 | Noorwegen, Lillehammer

Vandaag stond de eerste grote tocht op het programma in Noorwegen. Van Oslo naar Lillehammer over een kleine 200 km. Maar eigenlijk wilde ik nog iets wat gisteren niet ging. Namelijk naar de top van de Skischans van Oslo. Dus voor we richting het noorden vertrokken zijn we eerst nog met de camper naar de sky arena gereden. En ik uiteraard naar boven. Wouw wat een belevenis. En als er sneeuw had gelegen en ze hadden me een miljoen en twee sky's aangeboden, dan had ik zeker niet gesprongen.

Na een half uurtje toch maar besloten weer naar beneden te gaan en de bus naar het noorden te sturen. Het begin van de route was niet heel bijzonder. Weinig mooie punten en slecht wegdek. Pas toen we besloten hadden van de hoofdroute af te wijken (iets met tol) werd de route pas echt leuk. We gingen dus niet door de tunnel maar over de bergen heen. En dat leverde hele mooie plaatjes op.

We waren uiteindelijk redelijk op tijd op de camping en zitten weer met onze giechel in de volle zon en bijna overal zweet.
Maar we hebben uitzicht over een groot meer en de wifi doet het hier wel. Dus maar gelijk weer een verslagje bijwerken.

Morgen toeren we hier eens rond op eigen gelegenheid. Ze hebben ook hier een skyschans, dus ik zal de verleiding weer wel niet kunnen weerstaan. Dat zien we morgen dan wel weer.