We zijn in Noorwegen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu We zijn in Noorwegen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu

We zijn in Noorwegen

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Verina en Nico

30 Mei 2014 | Noorwegen, Oslo

Op vrijdag eindelijk de overtocht van Frederikshaven naar Oslo. Een uur of negen varen. En de laatste twee waren de mooiste. Rechts de bergen van Zweden en links die van Noorwegen. Een schitterend gezicht vanaf de tiende etage van de boot. En mooi om zes uur lag de boot aan de kade van Oslo. Vanaf de boot was het nog een half uurtje rijden naar de camping. Althans volgens de planning. Maar dat liep even anders. Eerst zorgde de Noorse Douane (moesten ze afschaffen) voor een enorme opstopping, daarna liepen we vast in een volledig dicht geslipte binnenstad. Ook Ernie vroeg me iedere keer op de rotonde de vierde afslag te nemen. gegegh oei. Maar die rotonde zagen we niet. Wel een enorm gat in de weg met bouwkranen. Bijna iedereen besloot maar achter de camper voor hem aan te rijden. Maar die voorste wist het op een gegeven moment ook niet meer. Kortom, anderhalf uur later waren we op de camping. Nou ja camping, het had zo een golfterrein kunnen zijn alleen dan stonden wij niet op the green. Dus net zo lang aan het sturen geweest tot we een beetje recht stonden. Douchen kost 2 euro per keer (waar is de tijd van de kwartjes gebleven Ineke) en wifi moest het over de hele camping doen. Nou mooi niet. Na 50 meter alles uit. Kortom tot aan Oslo ging alles prima maar na de boot was het bagger. Zaterdag een tour door de stad (alsof we dat nog niet hadden gehad) en zondag richting Lilhammer. De temperatuur is overigens wel heel goed. Overdag 23 graden, maar zodra de zon onder gaat is het gelijk fris aan de bips. Dus de gebreide onderbroek aan en gaaaaaan!