Vertrek uit Noorwegen - Reisverslag uit Klundert, Nederland van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu Vertrek uit Noorwegen - Reisverslag uit Klundert, Nederland van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu

Vertrek uit Noorwegen

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Verina en Nico

20 Juni 2014 | Nederland, Klundert

Donderdag was de dag waarop we Noorwegen weer zouden verlaten. Alleen was de late boot gereserveerd waardoor we de hele dag in de wachtkamer zaten. Uiteindelijk hadden we om half vijf de boot naar Denemarken en kwamen we daar om acht uur aan. Het was een schitterende maar vooral snelle boot van the colorline. Deze ging 50 km per uur. En we hadden een stekkie op het achterdek en zagen Noorwegen langzaam in de zee wegzakken.

Tijdens de tocht ontstond de discussie of we de vrijdag weer een dag in de wachtkamer zouden gaan zitten en daar zouden wachten op het slotdiner. Uiteindelijk ontstond de voorkeur om eenmaal weer aan vaste wal niet terug te gaan naar Aalborg maar koers te zetten naar Klundert. Dat was geen eenvoudige opgave, want de totale afstand was wel 1020 km. Dus moest de knop even om. Om half negen reden we door de Douane en hebben we koers gezet naar Klundert. We hadden wel afgesproken, dat als de ogen zwaar zouden gaan wegen, we een parkeerplaats op zouden zoeken. Dat hebben we twee keer gedaan. Aan het thuisfront had ik aangegeven dat we tussen tien en twaalf thuis zouden komen (was meer een deadline waarop het huis weer top moest zijn). Uiteindelijk reden we om twee voor twaalf de Suijkerberch op. Ja je kan plannen of je kan het niet. En dan is een vakantie waar je maanden naar uitgekeken heb ineens voorbij. Maar gelukkig hebben we de foto's nog.