Op naar de preikestolen - Reisverslag uit Jørpeland, Noorwegen van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu Op naar de preikestolen - Reisverslag uit Jørpeland, Noorwegen van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu

Op naar de preikestolen

Door: NICO

Blijf op de hoogte en volg Verina en Nico

15 Juni 2014 | Noorwegen, Jørpeland

Vandaag opnieuw een verplaatsing. Dat is wel veel twee dagen achter elkaar, maar we zitten nu ter hoogte van Stavanger en daar zijn nog al wat dingen te bezichtigen. Dus blijven we hier ook drie dagen. Voor de. Camping hoeft het niet. We staan een beetje in de wildernis en voor gebruik van toilet, douche en internet moet je een aardig stuk wandelen. Dus pakken we de vouwfiets, vooral bij hoge nood.

Morgen proberen we de berg van de prekestolen te beklimmen. Weet nog niet of ik dat helemaal gaat halen, want ik ben niet een echte wandelaar. Maar ik ga een poging wagen. Het is een berg van 600 meter, en het grootste deel moet nog beklommen worden. Lukt het niet, dan gaan we maar gewoon weer terug.

Dinsdag naar Stavanger. Moet ook heel mooi zijn. Weer flink stuk varen en dan maar weet zien wat het wordt. De zon gaat hier over een uurtje langzaam onder, maar is inmiddels achter de bergen geschoven. Dan is het ineens een graad of 10 kouder. Brrr. Ik ga weer naar de camper want het is hier nu te koud voor de korte broek. Laterzzzzzz.