Naar de laatste camping - Reisverslag uit Firenze, Italië van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu Naar de laatste camping - Reisverslag uit Firenze, Italië van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu

Naar de laatste camping

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Verina en Nico

13 September 2015 | Italië, Firenze

Vrijdagavond hebben we een groot diner georganiseerd. Ieder stel moest voor drie personen iets van eten of drinken maken. Dit zouden we dan 's-avonds gezamenlijk nuttigen. Wij besloten op de grote plaat maar een aantal jumbo pannenkoeken te maken. Totaal twaalf grote pannekoeken gemaakt, deze door midden gesneden dus hadden we 24 halve maanntjes zeg maar. Nou en die gingen er in als (pannen) koek. In no time alle 24 weg. Ik heb er zelf slecht 1 van op. Maar wie niet sterk is moet slim zijn. Ik had nog een doosje extra gebakken en deze netjes in de koelkast bewaard. En die smaakten daarna nog opperbest hoor.

Maar het was in ieder geval een dolle boel. En we hebben champagne gedronken op het toekomstige bruidspaar.

Zaterdagmorgen zijn we vertrokken naar Troghi. Dit ligt net onder Florence. Dus wel even een rit van zo'n 250 kilometer. Maar wij vertrokken weer als bezemwagen en konden we dus lekker uitslapen en alles op ons gemak doen. Nu staan we op een mooie terassen camping met groot zwembad in heuvelachtig terrein.

Vanmorgen besloten, een tochtje met camper te maken naar Siena en SAN Giminiano. Siena was snel gevonden. En op aanwijzingen van Henk zouden we daar tegenover het station met roltrappen naar boven gaan op weg naar de oude stad. Maar eenmaal aangekomen barste een enorm onweer los. Na een uurtje besloten onverrichter zaken terug te gaan. Maar de rit naar Siena was een hele bijzondere. Ik volgde een TomTom route en deze bleek niet geschikt te zijn voor vrachtauto's. Nou en omdat ik een camper bij me had moest dat volgens mij wel passen. En dat klopte. Al moest ik wel beide spiegels af en toe inklappen omdat ik anders de muren zou raken. En soms moest ik even eerst om de bocht gaan kijken of de weg nog wel verder liep.mlangzaam werd het weer heel stil in de auto. Rechtsvoor waren de ramen beslagen. Maar linksvoor had ik ruim voldoende uitzicht om tussen de muren en struiken door te rijden naar een volgend smal dorp. Alles komt goed fluisterde ik. Na vijf minuten kreeg ik reactie. Dat zeg je zeker om mij een beetje gerust te stellen. Maar vind jij het dan niet eng. Nee hoor alleen uitdagend antwoordde ik. Komt echt goed. En zo was het. Maar wel een paar krasjes rijker van bomen en takken die niet van zelf wilden wijken. Maar een beetje poetswerk doet denk ik wonderen.

Na Siena reden we langs san Giminiano. En de lucht klaarde inmiddels op. Dus besloten daar een stukje om te rijden. We zijn tot aan de stadsmuren geweest, maar daar was met de camper geen plekje te vinden om te parkeren. Jammer dat het zo druk was, want de camper had wel door die smalle straatjes gepast, denk ik!

Op de terugreis barste het onweer opnieuw los. Grote flitspartijen en een gegalm tussen de bergen van de donder Maar gelukkig hadden wij niet alleen last van dit weer. Want ook onze Suijkerberchburen bleken op enkele kilometers afstand te zitten en die zaten naar hetzelfde geroffel te luisteren dan wij. Eens een goede buur altijd een goede buur, niet waar.

Morgen met de lijndienst naar Florence. Eerst een vrije ochtend en daarna een wandeling met een gids. Maar volgens onze wereldradar zal het daar morgen 34 cm regenen. Als dat ook maar goed komt. En als of dat nog niet genoeg is, kregen we van de buurtjes ook nog een weerswaarschuwing mee. Zwaar weer in het dal. Nou we zijn er helemaal klaar voor. En hebben we onze regenkleding niet voor niets meegenomen.

  • 13 September 2015 - 22:27

    Willem :

    Iets met gaan varen....⚓️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Verina en Nico

We gaan dit jaar op reis naar Noorwegen. We gebruiken daar onze camper voor.

Actief sinds 17 Mei 2014
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 15270

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2023 - 23 September 2023

Zijn die Vikingen wel echt zo stoer.

21 Augustus 2015 - 21 September 2015

Op zoek naar Jorge Bergoglio

08 September 2014 - 01 Oktober 2014

Najaar 2014

25 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Noorwegen 2014

Landen bezocht: