Omgeving Lido de Spina - Reisverslag uit Prima Porta, Italië van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu Omgeving Lido de Spina - Reisverslag uit Prima Porta, Italië van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu

Omgeving Lido de Spina

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Verina en Nico

05 September 2015 | Italië, Prima Porta

We hebben er inmiddels een paar dagen Lido de Spina opzitten. En het klinkt eentonig, de camping ligt op een soort eiland en dus ook daarstikte het van de muggen. Maar dat niet alleen, ook ander ongedierte wist menigeen in de onderbenen of kuiten te bijten met als gevolg vuurrode plekken net boven de sokken tot half op het been. Hiervan gelukkig geen jeuk. Maar ook daar hebben ze in Italië een middeltje voor. Dus maar weer een volgende tube geprobeerd. Bij mij had dat het effect dat de huid dik en vuur rood werd. Ja, het middel was dus erger dan de kwaal.

Uiteindelijk had ik ook even de tijd om de racefiets van de drager te halen. Ik had een rondje van 25 km voorzien. Maar dat liep anders. Want in Italië kennen ze geen fietspaden laat staan fietsroutes. Dus moet je dan over de grote weg om je doel te bereiken of een enorm eind omrijden. Mijn triple werd na veel zoekterm uiteindelijk 45 km. Dat was dus gelijk voor twee weken!

Met de bus hebben we ook nog een uitstapje gemaakt naar Ravenna. Een leuke plaats met ook weer veel kerken. Maar gelukkig niet meer boven de dertig graden.

Een dag later zijn we doorgetrokken naar het zuiden en beland aan het Trasimeno meer. Een schitterende camping met prima faciliteiten en gelukkig ook weer muggen. Daar vandaan hebben we een bezoek gebracht aan Assisi. Een schilderachtig plaatsje met schitterende gebouwen. Een echte aanrader.

Zaterdag zijn we op doorreis gegaan naar Rome. Wij mochten daar als eerste naar toe om de komst van de equips te regelen.
Onderweg plensbuien met regen, hagel en sneeuw. En dus een camping aan de Tiber die heel nat was. Dat was even puzzelen om iedereen een fatsoenlijk plaatsje te geven. Maar we zijn er uiteindelijk in geslaagd en zitten nu op vrij ruime plaatsen omdat de tussenliggende plekken gisteren bagger was.

Zaterdagavond zijn we met de bus naar Rome geweest. Een tourtocht bij night. Een aparte belevenis. De komende drie dagen met bus, trein en metro naar hartje Rome. Ja zelfs op audiëntie bij Jorge. Die dag mogen wij weer voor onze rekening nemen.

De vooruitzichten zijn perfect. Droog weer en rond de 27 graden. Dat houden we denk ik wel vol tot eind van de week. Hopelijk kunnen we jullie een beetje op de hoogte houden. Want de ene keer hebben we geen tijd maar wel internet en de andere keer weer andersom. Maar we doen ons best.