De hitte van Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu De hitte van Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu

De hitte van Venetië

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Verina en Nico

30 Augustus 2015 | Italië, Venetië

Ja het duurde even, maar internet in Italie is niet zoals in Nederland. Op de meeste plaatsen geen verbinding zeg maar. En als je dat al wel hebt, dan mag je blij zijn dat dit langer dan vijf minuten duurt. Maar daarna moet je weer wel de hele inlogprocedure opnieuw uitvoeren. En een verslagje maken is dan een karwei van uren.

Maar vanavond heb ik dan toch weer even verbinding. En we zijn vrijdag verkast van Levico Terme naar Fusina. Dat is een plaats die tegenover Venetië ligt. Een mooie plek op de camping vlak aan het water en naast een heel groot industrie gebied. Dat water geeft verkoeling door een klein briesje. Maar dat rijkt niet ver de camping op. Bij de camper is het zo rond de35 graden in de schaduw. En snachts rond de 25. En das niet grappig. Maar gelukkig hebben we de airco bij ons. En daar zijn we heel blij mee. Alleen is het al twee keer voorgekomen dat het afvoerwater niet over het dak wegloopt maar naar binnen stroomt. En das dan weer niet grappig. Maar goed, de camper dan maar scheef gezet, dan loopt het in ieder geval weg.

We duiken om 20.00 uur maar de camper in omdat het daar lekker koel is maar vooral muggen vrij. Want hier zijn de muggen 24 uur per dag actief. En het zijn echt agressieve krengen. Had gisteren besloten na 20.00 uur met lange broek en jas aan naar buiten te gaan. Vervolgens zat mijn hoofd en nek vol met muggenbulten. En daar wordt je dan weer niet zo blij van.

Zaterdag naar Venetië zelf geweest. Met de boot overgestoken en een stadswandeling gemaakt inclusief een boottocht met een gondel. Was heel leuk, maar ook heel warm. Maar zeker de moeite waard om daar eens geweest te zijn. Tijdens de middagpauze met een ander stel wat gedronken bij de Rialtobrug. Schitterende plek aan het water in de schaduw met een onbeschoft groot glas bier. We zullen het over de prijs dan maar niet hebben. Die was dat namelijk ook zo. Maar dat was dan ook geen verrassing.

Morgen op doorrijs naar Lido di Spina. En ons is beloofd, dat daar minstens zoveel muggen zijn dan hier. We kunnen onze lol niet op. Maar er is in de groep in ieder geval voldoende vertier. We gaan er morgen weer wat van maken.