Trappen rond de Boden See - Reisverslag uit Egnach, Zwitserland van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu Trappen rond de Boden See - Reisverslag uit Egnach, Zwitserland van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu

Trappen rond de Boden See

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Verina en Nico

19 September 2014 | Zwitserland, Egnach

Na het optrekken van de mist brandde de zon de putten in de Zwitserse bodem. Tijd dus om de fietsen weer eens van het rek te halen. Want het was hier redelijk vlak. Net achter de camping lag het fietspad dat ons langs de Boden See leidde. Dat leverde uitéraard weer schitterende plaatjes op. Maar de aangegeven fietsroute voerde ons ook een stukje het binnenland in. En dat bleek minder vlak te zijn dan we verwacht hadden. Tevens bleek de route naar de vermelde plaatsjes wel heel slecht aangegeven te staan. Maar het mooiste puntje van de route lag op de top van een berg. En als je die beklommen had, dan was daar een schitterend restaurantje waar je wat kon eten en drinken. Met die belofte heb ik er voor gezorgd, dat we beide boven op de top zijn beland. En uiteraard was een glaasje Spa rood niet voldoende om voldoende te belonen. Maar gelukkig hadden ze ook Kuchen. Maar wel hele gezonde Kuchen met fruit erin en zo. En ja dan moet er ook wat slagroom bij omdat het anders te zuur is. De rest van de route daarna ging als vanzelf. Of dit nu kwam door de Kuchen of de afgaande hellingen weet ik niet. Daar ging het eigenlijk te snel voor. Nu weer op de camping waar ik mijn strijd voer met ellendige hongerige muggen. Ja het is nog te mooi om al binnen te gaan zitten. Dus kom maar op.

Morgen waarschijnlijk via Schaffhausen richting Duitsland. Daar willen we wellicht nog een weekje Moezel aan vast plakken. Maar dan moet het weer wel meezitten. Anders.........

• 19 September 2014 - 20:19

Femke:

Hallo opa en oma is het lekker op vakantie? En is het leuk in Zwitserland? Ik hoorde dat jullie een berg hadden beklommen. Hebben jullie lekker weer? Groetjes Femke.

• 19 September 2014 - 21:06

Verina En Nico Tolenaars:

Hallo Femke, Wij zijn in Zwitserland, een land met hele hoge bergen, Dus als je een stukje gaat fietsen of een stukje met de camper rijdt, moet je al gauw een berg over. Omhoog met de camper is een makkie. Omhoog met de fiets ( ook al is het een elektrische,) is een stuk lastiger. Meestal stap ik af en loop verder omhoog. Opa is heel handig in het vinden van die net te steile bergjes.
    Eenmaal bovenop een berg kan je heel ver weg kijken. Kijk maar op de foto. Ik vind dat ik na al dat moeilijke fietsen en lopen best een kopje koffie en een stuk taart verdiend heb. Het was een soort cake met "kwetschen" erop. Dat zei de mevrouw van het restaurant . Ik denk dat dat het Zwitserse woord voor pruimen is. Misschien maak ik terug in Klundert ook wel een kwetschen taart.
    Morgen gaan we weer met de camper rijden. Een stukje naar het noorden langs een grote waterval. Moet je morgen maar weer het stukje van opa lezen. Hij zal er best wel een foto bij doen.
    Als hij dan maar niet in het water-val-t.