Nu echt naar de top - Reisverslag uit Zermatt, Zwitserland van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu Nu echt naar de top - Reisverslag uit Zermatt, Zwitserland van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu

Nu echt naar de top

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Verina en Nico

16 September 2014 | Zwitserland, Zermatt

Gisteravond nog even naar de weersvoorspellingen gekeken in de buurt van de camping maar ook op de hoogste berg in de buurt genaamd de Matterhorn. En voor beide gaven ze voor vandaag regen af. Maar eerst zien, dan geloven. En vanmorgen was het hier stralend zonnig en zelfs warm. En volgens de live cam boven op de Gornerat was het ook daar zonnig en was de Matterhorn heel helder te zien. Dus besloten de trossen los te gooien en met de bus naar Tasch te rijden. Vanaf Tasch mogen toeristen niet verder rijden. Dus moet je met de trein verder naar Zermatt. Nou en dat was vooral geen straf kan ik je verklappen. En vanaf Zermatt met de trein verder naar boven ook niet.

Boven moesten we wel even wennen aan de ijle lucht. Maar het uitzicht was adembenemend. En is had al snel de camera gevonden waar de beelden van Windows of the World van worden uitgezonden. Dus ik maar eens met Michiel contact opgenomen en en die kon me na een paar minuten zoeken inderdaad zien staan. Je koop er niets voor, maar het is wel leuk, toch?

Daarna weer met de trein terug en met de bus weer naar de camper. Een hele ervaring rijker. Een schitterende dag. En op de camping moesten we daarna weer in de zon zitten. Het was er om 17.00 uur hoge 27 graden. En morgen houden ze weer regen. Nou ik hou me aanbevolen. Laat maar komen die orkaan.

Programma van morgen dus nog niet geheel bekend. Maar ik miste vandaag wel de kabelbaantjes. Misschien ga ik dat morgen wel goedmaken. Laterzzzzz...