Een reisje langs de Rijn - Reisverslag uit Bad Bellingen, Duitsland van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu Een reisje langs de Rijn - Reisverslag uit Bad Bellingen, Duitsland van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu

Een reisje langs de Rijn

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Verina en Nico

12 September 2014 | Duitsland, Bad Bellingen

Een nachtje Luxemburg stad noopte me om mijn oordoppen maar eens stevig aan te drukken. Want eerst zoemde er een mug rond mij oren en tevens was er in de straat achter de camping een constant lawaai van het langs razende verkeer. En dat hield mij eerst uit mijn broodnodige nachtrust.

Maar met oordoppen in was het zo half negen en dus tijd om de spullen in te pakken en naar het zuiden te trekken. We wilden over Karlsruhe richting Zwitserland. Dwars door een natuurgebied heen en nog belangrijker, niet door Frankrijk (iets met tol). Alleen de regen kon wel eens spelbreker worden, want in zuid Duitsland werd een paar milieuterrorist regen voorspeld. Na een uurtje rijden trok de lucht langzaam dicht en de eerste druppels waren er al snel. Maar niet getreurd, wij gingen naar zuid Duitsland richting Zwitserland. Want daar zou het droog zijn.
Maar voor we daar waren kwam de regen werkelijk met bakken uit de hemel. Niet te vertrouwen, die Duitse weersvoorspellers.
Maar onderweg toch maar besloten om niet nu al door te rijden naar Zwitserland, maar dat pas morgen te doen. Dit ondanks de nattigheid. Ja wij gaan de zo'n wel achterna, maar de regen zit ons weer achter de broek.

We hadden in Duitsland een camping op het oog in Sulzburg. Dat is een klein plaatsje aan de Rijn. En ja, wie wil er nou niet eens een ritje langs de Rijn gemaakt hebben. Wij in ieder geval wel.
De camping stond in de ACSI gids goed aangeprezen, dus we verwachten er veel van. Maar ja, als je ergens veel van verwacht kan het ook wel tegenvallen. Zo dus ook deze camping.

De eerste aanblik stond ons al niet helemaal aan. Smoezelige en hoezo een blik op de Rijn? Waar dan? Bij het aanmelden werd duidelijk, dat er maar 1 plekkie voor ons beschikbaar was. En dat was ergens midden op de overvolle camping op een plaats waar ik mijn camper net kon draaien. En stroom kwamen ze zelf wel aansluiten en morgen afsluiten als ze tijd hadden. En als we meer zouden gebruiken dan 4 kWh, dan moesten we bijbetalen. Dat zinde me al niet. En toen we naar de wifi vroegen, toverden ze een special offer voor ons uit de hoge hoed. Zelfs 1 uur wifi voor 2 euro, 4 uur voor 7 en 8 uur voor 11 euro. Maar ik wilde die hele wifi installatie niet kopen! Ik wilde alleen maar verbinding om jullie op de hoogte te brengen van onze belevenissen van de dag.

Eerst maar eens vriendelijk nee geschud. Daarna naar boven gereden en gekeken of het wat was. Nee dus, daarna weer terug naar beneden en bij de slagboom flink gas gegeven. Nou die stroomstekker stoppen ze maar in hun........piep.

Dus besloten op zoek te gaan naar een anderen camping. Gezellig samen dus een reisje langs de Rijn. Na een half uurtje kwamen we aan in het plaatsje Bad Bellingen. Ook daar moest een prima camping te vinden zijn. En die vonden we uiteindelijk ook.
Een hele gezellige dame aan de receptie die ons vertelde, dat we zelf op het plateau een plekkie uit mochten zoeken. En wifi, die was hier maar 3 euro voor 24 uur. Nou dat klinkt goed toch.

Wij op zoek naar een plekkie. Nou dat bleek wat minder. Op een camperplaats heb je zeker meer ruimte. En dan voor een vijf sterrencamping, dat leek nergens naar. Maar we zitten nu wel hoog en droog, hebben uitzicht over een stukje Rijn en hebben (belabberd) internet. Morgen dus op naar Zwitserland. En daar zou de zon echt schijnen. Het is een plaatsje aan het meer van Genève, genaamd Le Bouveret. Alleen onze TomTom kende de plaats niet. Maar het heeft wel coordinaten. Dus die gaan we zeker vinden.

Dus morgen zakken we weer verder af langs de Rijn Rijn Rijn.
Maar zitten nu nog in de manenschijnschijnschijn.
Met een lekker potje bierbierbier
Veel plezierzierzier.
Hebben jullie het deuntje al te pakken?
Tis hier nu tien voor negen. Dus tien in de klok....

Ja een reisje langs de Rijn Rijn Rijn...........

• 13 September 2014 - 20:31

Ineke:

Niet alleen een slokje wijn, maar ook een zeer verantwoord koolydraatarm snackje zie ik :-) Goed bezig!! Ik zal maar niet zeggen wat de weersverwachting hier zijn voor komende week... Ik denk dat camping Bovensluis misschien ook wel een goede keus is hoor...

• 13 September 2014 - 22:29

Verina En Nico Tolenaars:

Ja ja, we zijn zeker goed bezig. Een glaasje pleegzuster bloed wijn en 48 plus kaas, dat kan niet verkeerd zijn. En het weer wordt hier ook prima hoor. Maar over Bovensluis gesproken, die zal zeker niet onder doen voor menig camping die we afgelopen week zijn tegengekomen hoor. En Joly denk ik ook niet.