Een dag rust, nou ja rust....ik kon het niet laten - Reisverslag uit Naddvik, Noorwegen van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu Een dag rust, nou ja rust....ik kon het niet laten - Reisverslag uit Naddvik, Noorwegen van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu

Een dag rust, nou ja rust....ik kon het niet laten

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Verina en Nico

11 Juni 2014 | Noorwegen, Naddvik

Vanmorgen hadden we eigenlijk nog geen plannen. Lekker uitgeslapen...... Bakkie achter de kiezen en dan. In de buurt is er een grote waterval. Uurtje rijden. De zon scheen, dus bus gestart en karren maar. Na krap uurtje waren we bij de waterval. Een enorm natuurgeweld die niet alleen voor water maar ook voor wind zorgde. Terug naar het dichts bijzijnde dorp om een paar boodschappen te doen en ik intussen eens kijken of er niet een leukere route naar huis was. Nou en die was er. Nix geen getunneld, maar weer over de bergen heen richting camping.

Nu dachten we dat we gisteren al sneeuw en ijs hadden gezien, maar dit sloeg alles. Alsof we op de poolvlakte reden. Ik miste alleen nog de eskimo's. En toen we eenmaal boven waren begon het niet een beetje te regenen. Welnee. Bakken ijsregen viel naar beneden. En rechts waren bergen met grote sneeuwresten en links water met ijsschotsen. Onwerkelijk als je net beneden de berg bent vertrokken met 26 graden en een zonnetje en dan boven het moet doen met nog maar vijf graden. Deze trip stond nergens vermeld, maar was zeker niet minder dan die van gisteren.

Morgen op naar Bergen. En vrijdag een bezoek aan de stad zelf. Daarna een gezamenlijk diner en dan natuurlijk aanvalluhh en tot slot JUICHEN..... Als dat maar goed komt. Wat denken jullie ervan?