Een daagje Haderslev - Reisverslag uit Haderslev, Denemarken van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu Een daagje Haderslev - Reisverslag uit Haderslev, Denemarken van Verina en Nico Tolenaars - WaarBenJij.nu

Een daagje Haderslev

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Verina en Nico

27 Mei 2014 | Denemarken, Haderslev

Volgens de planning zouden we vandaag een dag in de buurt van Haderslev bivakkeren. Rondje fietsen langs de kust of een eiland rond. Maar dat liep helemaal anders. Tijdens de nachtelijke uren is er onrust in mijn buik. Al dat groenvoer van de laatste dagen is schijnbaar in paniek geraakt en wil op de vlucht slaan. Dan is er normaal gesproken maar 1 weg! Nou OK, dan maar zitten en gaan. Niet 1, niet 2, niet 3 niet 4 maar wel 6 keer. En dan wordt je 's morgens wakker en voel je je als een natte krant. Dat wordt dus een verplichte rustdag.

Dan maar op zoek naar een douche. We zitten tegenover het toiletgebouw, dus dat kan niet moeilijk zijn. Maar in deze smoezelige ruimte niet 1 douche te vinden waar water uit komt. Ja er moeten kronen in. Maar het was inclusief was gezegd. En we hadden een kaart waarmee dat moest gaan. De eigenaar geraadpleegd, bleek dat er voor ACSI gasten een aparte doucheruimte is met alles erop en eraan. Een soort familiedouche. Echt lux.

Onderweg naar de douche komen we diverse Denen tegen. Wij netjes goedemorgen gezegd, kunnen ze schijnbaar hier 's morgens niet praten. Die moeten we nog ff opvoeden dus.

Terug bij de camper is Ma koffie aan het zetten. Ik dacht nog, nou nou, zelf de gaskraan geopend, het moet niet gekker worden. Wil ik ze een compliment geven, blijkt dat ze er niet aan is geweest.
Vreemd! Ik poolshoogte nemen, blijkt de nieuwe fles net niet helemaal te sluiten en daardoor stonk het er naar gas. Bij controle komen we erachter, dat er geen rubber ring in de fles zit. Dus lekt de fles langzaam leeg. Er dan toch maar op uit om iets passends te halen. Niets van dat alles in Denemarken. Dan moet U terug naar Duitsland meneertje. Ja echt nie.

Dan bij het avondeten maar weer aan de sla. En eten we in Denemarken een lekker stukje Noorse zalm uit Nederland.
Nou dat smaakte gelukkig weer, als het nou maar in normale snelheid eruit komt ben ik vannacht weer helemaal content.

Het leukste vertier van de dag was wel tegen de zon in turen op de IPad naar een foto van buienradar boven Nederland. En steeds met de brandende vraag, zou het al droog zijn in Klundert en Fijnaart. Ja we leven natuurlijk wel met jullie mee!